Midweekje Engeland

7 oktober 2017 Uit Door Sander Tuinhof

Daar zit je dan op zaterdag ochtend om vier uur al in de auto richting Duinkerke op naar de boot welke ons naar Engeland gaat brengen. Drie uur later rond de klok van zeven uur staan we dan in de rij om de boot op te gaan. Je merkt nu wel dat er met al die vluchtelingen en terroristische aanslagen dat ook je ook hier beter en grondiger gecontroleerd wordt. Zekere voor het onzekere denk ik dan maar. Zonder problemen zitten wij om kwart voor acht op de boot en op stipt acht uur vertrekt de boot voor een twee uur durende vaart naar Dover. Aangekomen hebben we natuurlijk het geluk dat de tijd een uur terug gaat en dat het dus geen tien uur is maar pas negen uur… een uur extra deze dag!

Dus beginnen we de dag met wat shoppen in Folkstone en Ashford. Waarna we door rijden naar ons hotel… helaas is het inmiddels al tegen de middag en richting Londen wordt het dan ook extra druk. Dus een beetje de files proberen te ontwijken en via via komen we bij ons hotel aan. Hier even de spullen en weer door, want we moesten nog meer shoppen! In de wijk Shepherds’s Bush ligt een groot winkelcentrum met oa Lego store, Superdry, Disneywinkel. Dus hier even rond gehangen. Van al dat winkelen krijg je best wel honger dus besloten we terug richting ons hotel even langs de Harvester te gaan. Hier heerlijk gegeten en toen op naar het hotel om te slapen.

Vandaag staat namelijk een lange dag op het programma, de NFL Game Miami Dolphins tegen de New Orleans Saints in het Wembley! Dus vroeg op ontbijt op bed… en shja we hadden de tv even aan staan en Max deed het zo goed dat we even zijn blijven zitten om te kijken of hij inderdaad eerste werd! Gelukkig bleef zijn auto heel en kwam hij als eerste over de finish! Goed begin van de dag. Dus hup wij de auto in en op naar het Wembley. Car park Red dus dat is lekker tegen Wembley aan. Spullen pakken en op naar de pre-party. Helaas wordt er rondom het Wembley aardig wat verbouwd dit resulteerde in een kleinere pre-party plus ook hier merkte je aan alles dat de beveiliging behoorlijk opgeschroefd was. Waar je normaal overal heen kon gaan werd je nu overal gecontroleerd. Sommige plekken mocht je zonder je ticket niet komen. Wilde je richting het stadion dan werd je tas en je ticket al ruim van de voren gecheckt. Al met al een super leuke ochtend gehad en toen we eenmaal in het stadion zaten hadden we een kleine teleurstelling… vorige jaren hadden ze super mooie vlaggetjes die er leuk als aandenken waren echter dit jaar hadden ze gekozen om vlaggetjes met aan de ene kant blauw en de andere kant goud die ook nog is als je er mee ging zwaaien redelijk snel stuk gingen. We zaten bijna helemaal boven aan in het stadion met een geweldig uitzicht! Nadat beidde volksliederen gespeeld waren (Amerikaanse en het Engelse) ging de game van start. Een goed begin van de Dolphins met een kans op een touchdown die met een gooi vervlogen was en sinds dat moment zijn ze er ook niet meer boven op gekomen en verloren ze de wedstrijd helaas met 20-0. Aangezien we dichtbij het Wembley staan is het altijd een ramp om weg te komen… dit jaar ging het nog redelijk soepel en waren we redelijk snel bij de Harvester om weer heerlijk te eten.

Maandag stond het attractie park Thorpe Park op onze planning. Hier aangekomen nog even snel langs de Sainsbury’s voor een ontbijt. Auto geparkeerd bij het attractiepark we waren vroeg en het was een maandag dus het was niet zo druk. Eenmaal binnen zoeken naar attracties… Wat wel apart was dat veel attracties pas om twaalf uur open gingen. Dus de eerste twee uur maar op zoek naar attracties die wel open waren. De eerste welke we tegen kwamen was de X een kleine indoor achtbaan. De volgende achtbaan was de Nemesis Inferno… met een wachttijd van twintig min prima te doen. Echter toen we twee minuten in de rij stonden werd er gezegd dat er een storing was. Dus maar weer door. De botsauto’s waren we al zolang niet meer ingeweest en daarna nog even de Detonator: Bombs Away meegepakt… een vrije val van enkele meters hoog. Je

had wel een mooi uitzicht boven in. Tot we bij het slechtste idee van de dag kwamen… het was elf uur… en wij gingen in de Tidal Wave (vergelijkbaar met de Splash van Duinrell). Oftewel wij waren om elf uur in de morgen zeiknat. Maar ja dat mocht de pret niet drukken. In dit attractiepark moet ik zeggen dat ze ook erg veel werk maken van de omgeving van de attracties. Vooral de omgeving bij The Swarm was gaaf. Billboard wat er stond waar je met de achtbaan doorheen vliegt. Ambulance op zijn kop, half vliegtuig wat is neergestort ligt er en de bediening voor de achtbaan gaat vanuit een op zijn kop liggende politiebus! Achtbaan zelf is ook erg gaaf. Jammer dat toen we in de rij stonden en met nog twee ritjes voor ons er werd omgeroepen dat vanwege de wind (zo hard waaide het nou ook weer niet) ze even moesten wachten. Na tien minuten mochten wij dan ook eindelijk de achtbaan in. Wat wel jammer is dat je nergens een gopro mee naar binnen mag nemen dus helaas weinig filmpjes van de leuke achtbanen in dit park (gelukkig hebben andere dit wel ooit een keer gedaan dus wil je zien hoe dit was klik even op de blauwe link van de naam van de achtbaan). We zijn ook nog in de nieuwe attractie Ghost train geweest wat een super gave en enge beleving is dat! Hier krijg je een vr (virtual reality) bril op en ga je een metro in… Hier een kleine impressie van de Ghost Train *klikken*. Helaas was de achtbaan die ons het leukste leek the stealth de gehele dag gesloten geweest. Wel hebben we nog een ritje in Saw the ride, the Colossus, Wet wet wet, Storm surge en als afsluiting nog een ritje in the Swarm gedaan. Het was inmiddels alweer rond 5 uur terwijl we maar tot 4 uur in het park mochten zijn en dus hoog tijd om ons nieuwe hotel op te gaan zoeken. Deze lag in de wijk Wood green en een hotel wat nog geen maand open was. Eenmaal ingecheckt even een rondje gedaan door Wood green en daarna heerlijk in een Engelse (Wetherspoon) pub gegeten.

Inmiddels alweer dinsdag en vandaag en morgen staat er Londen op het programma. Maar niet voordat we een stukje hebben hardgelopen. Ik wist dat er achter ons hotel een park lag met een paleis. Mooie plek om even te gaan hardlopen. Wekker vroeg gezet en wij richting het paleis. Was een mooie run van ongeveer zes kilometer wat ik echter niet wist was dat het allemaal aardig omhoog ging. Dan hebben we de heuvel training ook weer gedaan zeg maar. Boven bij het Alexandra Palace (AllyPally) hadden we een super uitzicht over Londen. Stukje door het park en weer terug naar het hotel douchen en klaar maken om Londen in te gaan. We zaten aan de Piccadilly line dus we kwamen mooi waar we heen wilden. Piccadilly Circus! Vanaf hier hebben we wat winkels bezocht zoals de M&M store, Lego Store, Forbidden Planet, FOPP en nog wat andere leuke winkels. Op naar Paddinton station waar alles over het beertje Paddinton gaat. Zo staat er een bankje, is er een winkel met allemaal spullen van beertje Paddinton en een beeld van beertje Paddinton. Daarna naar Abbey Road, het zebrapad waar The Beatles Abbey road hebben opgenomen en natuurlijk de cover voor deze plaat hebben gemaakt. Super leuk om te zien hoe mensen hier proberen tussen het doorgaande verkeer een foto te maken op het zebrapad. Hiervandaan zijn we naar de Royal Albert hall gegaan om ver

volgens langs het standbeeld het park in te gaan op zoek naar Princess Diana Memorial Fountain die in het park ligt. We wilden nog even naar het Science Museum maar deze bleek helaas dicht te zijn dus toen maar het museum ernaast. Natural History Museum wat leuk is als je binnen komt je meteen tegen een grote dino aanloopt. Met de roltrap ga je een soort rode aardbol in en kan je er alles vinden over vulkanen, aardbevingen (ze hebben zelfs een plekje waar ze een aardbeving nabootsen) dinosaurussen, ontwikkeling van de mens en edelstenen. Na dit bezoekje weer terug naar Piccadilly Circus om hier heerlijk bij TGI Fridays te eten. Nog even door Regent street. Bezoekje aan de grootste Superdry winkel, Hamleys een grote speelgoed winkel, Nike en nog wat andere leuke winkels die hier zitten.

Tweede dag Londen begonnen we met een bezoekje aan de Harvester waar SB en Katja een heerlijk echt Engels ontbijt hebben genomen. Waarna we daarna door zijn gegaan naar de St Paul’s Cathedral helaas moest je hier te veel geld voor neerleggen om er naar binnen te mogen dus maar overgeslagen. Door naar het Museum of London wat erg leuk was jammer alleen dat er zoveel schoolklassen aanwezig waren. Op naar de andere kant van de Theems. Via de Millennium Bridge naar Tate Modern. Hier hadden ze een plek waar ze allemaal schommels hadden. Niet waar je alleen op kon… zelfs met z’n drieΓ«n ging het prima! Verder naar Shakespeare’s Globe om vanaf hier te lopen naar de Tower Bridge. Onderweg nog even de Winchester Palace ingeweest langs de HMS Belfast en toen over de Tower Bridge weer terug naar de andere kant van de Theems. Nog even langs de Tower of London om vervolgens nog even een stop te maken bij Kings Cross. Hier nog even bij perron 9 3/4 op de foto te gaan en nog even bij de Harry Potter winkel een rondje te doen. Daarna weer terug naar het hotel om weer heerlijk de avond door te brengen in de Wetherspoons Pub.

Donderdag alweer… de dag om weer naar huis te gaan. Spullen ingepakt en vroeg richting de boot. We wilden nog even langs wat supermarkten en nog langs de Ashford Designer Outlet om nog wat inkopen te doen voordat we terug naar Nederland zouden gaan. Na aardig wat geshopt te hebben kwamen we netjes om 3 uur aan bij het inchecken in Dover. Op de boot hadden we een super mooi uitzicht op de krijtrotsen van Engeland met het zonnetje en de aangename temperatuur was dit een heerlijke afsluiting van onze geweldige vakantie. Na een twee uur durende vaart waren we weer terug in Frankrijk. Hier nog heerlijk even bij Buffalo Grill gegeten om vervolgens weer drie uur terug te rijden naar Nederland.

Hierbij nog even ons vakantie filmpje